Obchodní podmínky

I. Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím při nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu Matchozni.cz. Obchod je zaměřen na prodej zeleného čaje (zejména matcha) a souvisejícího zboží (keramika, bambusové metličky a příslušenství k přípravě čaje) koncovým zákazníkům – spotřebitelům.

Prodávající (provozovatel e-shopu):

  • Obchodní firma: BaliBathroom s.r.o.

  • Sídlo: Volárna 29, 280 02 Volárna, Česká republika

  • IČO: 21342971, DIČ: CZ21342971

  • Zápis v OR: zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 400421

  • Kontaktní údaje: e-mail: info@matchozni.cz (pro dotazy, objednávky a reklamace)

Kupující: V těchto podmínkách označuje kupujícího-spotřebitele, tedy fyzickou osobu, která při uzavírání a plnění smlouvy s prodávajícím nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani samostatného výkonu povolání. Kupující-podnikatel (osoba uvádějící při objednávce IČO) není spotřebitelem – v takovém případě se na něj nevztahují některá ustanovení na ochranu spotřebitele (např. právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů nebo zákonná doba odpovědnosti za vady). Pokud tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti výslovně pro spotřebitele, u podnikatelů se řídí vztah obecnými ustanoveními občanského zákoníku.

Kupující odesláním objednávky stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s nimi. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy a jsou k dispozici na webových stránkách e-shopu. Kupní smlouva (včetně obchodních podmínek) je uzavírána v českém jazyce.

II. Uživatelský účet a registrace
Kupující může nakupovat zboží bez registrace nebo si založit uživatelský účet pro pohodlnější nákupy. Registrací získá kupující přístup do svého zákaznického účtu, kde může spravovat své objednávky a údaje:

  • Registrační údaje: Při registraci je kupující povinen uvést správné a pravdivé údaje (zejména jméno, adresu, kontaktní e-mail a telefon). Kupující je povinen tyto údaje při jakékoliv změně aktualizovat. Údaje uvedené v uživatelském účtu a při objednávání zboží považuje prodávající za aktuální a správné.

  • Přístupové údaje: Přístup k zákaznickému účtu je chráněn uživatelským jménem (obvykle e-mail) a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o přístupových údajích k účtu a nesmí umožnit využití svého účtu třetím osobám. Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené neoprávněným přístupem k účtu, pokud k němu došlo v důsledku prozrazení nebo nedostatečného zabezpečení přístupových údajů ze strany kupujícího.

  • Zrušení účtu: Kupující je oprávněn kdykoliv požádat o zrušení svého zákaznického účtu (zasláním žádosti na e-mail prodávajícího). Prodávající si vyhrazuje právo zrušit uživatelský účet kupujícího, pokud jej kupující déle než 12 měsíců nevyužívá, nebo pokud kupující poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy či těchto obchodních podmínek. O případném zrušení účtu bude kupující informován e-mailem.

  • Dostupnost účtu: Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu u třetích osob. Prodávající však provede veškerá rozumná opatření, aby odstávky byly co nejkratší a uživatel o nich byl informován, pokud jsou plánované.

III. Informace o zboží a cenách
Informace o nabízeném zboží (popis, vlastnosti, použití) a jeho ceně jsou uvedeny u každé položky na webu e-shopu. Cena zboží je uvedena včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech případných zákonných poplatků. Cena nezahrnuje náklady na dodání zboží (poštovné, přepravné), které jsou uvedeny zvlášť v rámci volby způsobu dopravy v objednávkovém formuláři.

Prodávající si vyhrazuje právo opravovat zjevné chyby v uvedených cenách či popisech zboží před uzavřením smlouvy. V případě, že bude zjištěna zjevná chyba v ceně (např. evidentně chybný údaj o řády nižší či vyšší), prodávající o tom neprodleně informuje kupujícího ještě před potvrzením objednávky a může navrhnout úpravu. Fotografie u zboží na webu odpovídají prodávanému zboží, mohou však v detailech (barevný odstín apod.) působit ilustračně. Návody k použití jsou, pokud to povaha zboží vyžaduje, dostupné v elektronické podobě na webu nebo budou přiloženy k zásilce.

Náklady na komunikaci prostředky na dálku (internetové připojení, telefon) v souvislosti s uzavřením smlouvy si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby (prodávající si neúčtuje žádné další poplatky za komunikaci na dálku).

IV. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Proces objednání: Pro uzavření kupní smlouvy kupující vybere požadované zboží na webových stránkách e-shopu, vloží jej do virtuálního košíku, zvolí požadované množství, způsob dopravy a platby a vyplní požadované údaje do objednávkového formuláře (jméno, dodací adresa, e-mail, telefon a případně fakturační údaje). Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a měnit zadané údaje a obsah košíku. Kupující je povinen zkontrolovat správnost svých údajů a obsahu objednávky (druh a množství zboží, cena, způsob dopravy a platby) před jejím potvrzením.

2. Podmínka souhlasu: Součástí procesu objednávky je také potvrzení seznámení se s těmito obchodními podmínkami (a případně se zásadami zpracování osobních údajů). Bez zaškrtnutí pole souhlasu s obchodními podmínkami není možné objednávku dokončit.

3. Odeslání objednávky: Objednávka je dokončena a odeslána prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ (nebo ekvivalentní jasně označené tlačítko). Odesláním objednávky kupující závazně potvrzuje, že si objednává uvedené zboží, souhlasí s uvedenou cenou a způsobem platby a je si vědom, že objednávka je spojena s povinností zaplatit. Takto odeslaná objednávka představuje návrh kupní smlouvy ze strany kupujícího.

4. Potvrzení objednávky ze strany prodávajícího: Prodávající obratem (zpravidla do několika minut, nejpozději však do 2 pracovních dnů) odešle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu potvrzení o obdržení objednávky. Toto potvrzení obsahuje rekapitulaci objednávky (objednané položky, ceny, zvolený způsob doručení a platby, dodací adresa) a v příloze aktuální znění obchodních podmínek ve formátu PDF. Okamžikem doručení tohoto potvrzení o přijetí objednávky na e-mail kupujícího je kupní smlouva uzavřena.

  • Pokud by prodávající z jakéhokoli důvodu nemohl objednávku přijmout (například zboží již není dostupné nebo došlo k výrazné změně ceny), bude kupujícího ve stejné lhůtě informovat e-mailem. V takovém případě nedojde k uzavření smlouvy a případná již uhrazená platba bude neprodleně vrácena kupujícímu stejným způsobem, jakým ji prodávající obdržel, nedohodnou-li se strany jinak.

  • Prodávající si dále vyhrazuje právo před uzavřením smlouvy požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například telefonicky či e-mailem), pokud to považuje s ohledem na charakter objednávky za nutné (např. vyšší hodnota objednávky, neobvyklé množství apod.). Pokud kupující nepotvrdí na výzvu prodávajícího dodatečně objednávku, může prodávající objednávku odmítnout (nebo smlouvu považovat za neuzavřenou). O tomto kroku bude kupující informován.

5. Archivace smlouvy: Uzavřená kupní smlouva (objednávka a její přijetí) je prodávajícím archivována v elektronické podobě po dobu minimálně nezbytnou podle zákona (a není přístupná třetím stranám). Prodávající zašle kupujícímu e-mailem potvrzení o uzavření smlouvy a tyto obchodní podmínky, nejpozději však do okamžiku dodání zboží, aby měl kupující text smlouvy k dispozici v trvalé formě.

6. Zrušení objednávky před dodáním: Prodávající je oprávněn odstoupit od uzavřené kupní smlouvy (tj. stornovat objednávku) před odesláním zboží, pokud zjistí závažné důvody, které brání splnění smlouvy, zejména: vyprodání zásob, dlouhodobá nedostupnost objednaného zboží, nebo pokud se ukáže, že kupující uvedl neplatné kontaktní údaje či opakovaně nepřevzal předchozí zásilky. V případě, že prodávající odstoupí od smlouvy před dodáním zboží, vrátí kupujícímu bezodkladně všechny uhrazené finanční prostředky (nejpozději do 14 dnů od odstoupení) stejným způsobem, jakým je od něj přijal, nedohodnou-li se jinak.

V. Platební podmínky
Veškeré ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH. Kupující je povinen uhradit kupní cenu a případné náklady na doručení dle smlouvy řádně a včas. V internetovém obchodě Matchozni.cz jsou podporovány následující způsoby platby:

  • Online platba platební kartou: Kupující může uhradit objednávku online platební kartou (VISA, Mastercard apod.) prostřednictvím zabezpečené platební brány. Po odeslání objednávky bude kupující přesměrován na stránku platební brány, kde zadá potřebné údaje k platbě. Platba kartou online je bez jakýchkoli dodatečných poplatkůze strany prodávajícího. Údaje o platební kartě jsou zpracovávány přímo poskytovatelem platební brány; prodávající k nim nemá přístup ani je neukládá.

  • (Další platební metody): V současnosti e-shop přijímá platby pouze online kartou. Prodávající může v budoucnu nabídnout i další způsoby platby (např. bankovní převod či dobírku). Pokud by byly dostupné, budou uvedeny v objednávkovém procesu.

Úhrada kupní ceny: Při platbě online kartou je částka obvykle stržena z účtu kupujícího ihned po autorizaci transakce. Kupní cena je splatná okamžitě při dokončení objednávky (není-li uvedeno jinak). V případě neúspěšné platby (např. zamítnutí karty) není objednávka považována za uhrazenou ani potvrzenou – prodávající může kupujícího vyzvat k nápravě platby nebo si vyhrazuje právo objednávku stornovat, pokud nedojde k úhradě v přiměřené době.

Prodávající neúčtuje žádné další poplatky v závislosti na zvoleném způsobu platby. Daňový doklad (fakturu) vystaví prodávající po uhrazení ceny a přiloží jej v elektronické podobě k potvrzovacímu e-mailu nebo v papírové formě k zásilce. Prodávající je plátcem DPH (daň z přidané hodnoty).

VI. Dodací podmínky
1. Způsob dopravy: Prodávající zajišťuje dodání zboží prostřednictvím přepravní služby Zásilkovna (Packeta). Kupující si v objednávce zvolí konkrétní způsob doručení, zejména:

  • Doručení na výdejní místo Zásilkovny: Zboží bude odesláno na zvolené výdejní místo sítě Zásilkovna, které kupující označí v objednávce. Kupující obdrží oznámení (SMS/e-mail) od Zásilkovny, jakmile bude balík připraven k vyzvednutí.

  • Doručení na adresu (prostřednictvím Zásilkovny): Pokud je v objednávce k dispozici volba doručení na adresu, zásilka bude prostřednictvím kurýrní služby Zásilkovny doručena na uvedenou dodací adresu kupujícího. Kupující bude informován o termínu doručení. (Pozn.: Doručení na adresu může být zpoplatněno odlišně než doručení na výdejní místo; přesná cena se zobrazí v objednávce.)

2. Cena dopravy: Aktuální ceny za dopravu prostřednictvím Zásilkovny (na výdejní místo či na adresu) jsou uvedeny v průběhu vytváření objednávky. Cena dopravy je kalkulována včetně DPH a všech poplatků. Případné balné si prodávající neúčtuje zvlášť (je zahrnuto v ceně dopravy). Pokud kupující objedná zboží v hodnotě převyšující určitou částku, může mít nárok na dopravu zdarma – taková akce bude jasně komunikována na webu, pokud platí.

3. Dodací lhůta: Prodávající se zavazuje dodat objednané zboží kupujícímu v co nejkratším termínu. Obvyklá dodací lhůta je do 5 pracovních dnů od uzavření smlouvy (případně od připsání platby, pokud je zvolena platba předem). V praxi většina zásilek bývá expedována do 2 pracovních dnů od objednávky. K době expedice je nutné připočíst vlastní dobu doručení přepravcem (Zásilkovna standardně doručuje na výdejní místo obvykle do 1–2 pracovních dnů od odeslání). Celková dodací lhůta tedy zpravidla nepřesáhne 5 pracovních dnů.

  • Pokud u určitého zboží prodávající uvádí odlišnou dostupnost či delší lhůtu dodání (např. zboží na objednávku, dočasně vyprodané zboží apod.), platí tato delší lhůta uvedená u produktu. Prodávající v takovém případě kupujícího informuje a pokud by dodací lhůta přesáhla 30 dnů od objednávky, vyžádá si odsouhlasení ze strany kupujícího (kupující má právo v případě nesouhlasu s takto prodlouženou lhůtou od smlouvy odstoupit).

  • O odeslání zásilky informuje prodávající kupujícího e-mailem. Součástí této informace může být číslo zásilky či odkaz na sledování balíku.

4. Převzetí zboží: Kupující je povinen převzít řádně doručené zboží. Při osobním vyzvednutí na výdejním místě Zásilkovny je kupující povinen si zásilku vyzvednout ve lhůtě stanovené přepravcem (standardní úložní doba je zpravidla 7 dnů, případně ji lze prodloužit dle podmínek Zásilkovny). Při doručení kurýrem na adresu by se měl kupující v domluvený den zdržovat na adrese nebo zajistit převzetí.

  • Kontrola zásilky: Kupujícímu se doporučuje, aby bezprostředně při převzetí zboží zkontroloval stav zásilky – zejména zda obal není viditelně poškozen či porušen. V případě, že zjistí zjevné poškození balíku při dodání, měl by toto poškození reklamovat přímo u dopravce (např. nepřebrat poškozenou zásilku či sepsat s kurýrem protokol o poškození) a neprodleně informovat také prodávajícího. Tím nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady nebo z přepravní smlouvy, avšak usnadní se tím případné vyřízení reklamace.

  • Jakmile kupující zásilku převezme (na výdejním místě nebo od kurýra), přechází na něj nebezpečí škody na zboží(např. odpovědnost za náhodné poškození či ztrátu po převzetí). Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí a zaplacením celé kupní ceny.

5. Nepřevzetí zboží: Pokud kupující zboží nepřevezme z důvodů na jeho straně (opomene vyzvednout zásilku v úložní době nebo odmítne převzetí bez závažného důvodu), je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím náhradu prokazatelných nákladů spojených s odesláním a navrácením zboží. Nepřevezme-li kupující zboží ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté prodávajícím, může prodávající od smlouvy odstoupit. V případě již uhrazené ceny bude částka ponížená o vzniklé náklady vrácena kupujícímu na jeho účet. Prodávající může také podmínit další případnou objednávku kupujícího pouze platbou předem.

VII. Odstoupení od smlouvy (vrácení zboží) – právo spotřebitele do 14 dnů
Kupující, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy on nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží. V případě, že byla objednávka dodávána po částech (více balíků či více položek s různým dodáním), běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží.

Pro dodržení 14denní lhůty postačuje, aby kupující v jejím průběhu odeslal prodávajícímu oznámení o odstoupení. Odstoupení od smlouvy může kupující učinit jakoukoliv jednoznačnou formou – např. dopisem zaslaným poštou na adresu sídla prodávajícího nebo e-mailem odeslaným na kontaktní e-mail prodávajícího. Kupující může využít i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (dostupný na webu prodávajícího), není to však povinné. Pokud odstoupení zašle elektronicky, prodávající obratem potvrdí kupujícímu přijetí odstoupení (e-mailem).

Důsledky odstoupení: Pokud kupující odstoupí od smlouvy, končí tím smluvní vztah od počátku. Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů od odstoupení zaslat nebo předat prodávajícímu vrácené zboží (pokud již zboží převzal). Lhůta se považuje za dodrženou, pokud kupující v jejím průběhu předá zboží k odeslání. Zboží by mělo být vráceno úplné, s kompletním příslušenstvím a pokud možno v původním obalu. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než je nutné k obeznámení se s jeho povahou a vlastnostmi (tj. zboží by nemělo jevit známky nadměrného používání nad rámec prohlédnutí). Prodávající doporučuje zboží vracet pokud možno v neporušeném stavu, avšak není to podmínkou – i částečně opotřebené nebo poškozené zboží lze vrátit, prodávající však v takovém případě může uplatnit vůči kupujícímu nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej proti vrácené částce.

Náklady vrácení zboží: Přímé náklady spojené s vrácením zboží nese kupující (pokud prodávající výslovně nenabídl, že je ponese sám). To znamená, že kupující hradí poštovné či přepravné při odesílání vraceného zboží zpět prodávajícímu. Doporučujeme zboží vracet doporučeně a pojištěné, aby nedošlo k jeho ztrátě či poškození při přepravě. Zboží nezasílejte na dobírku – prodávající není povinen takovou zásilku převzít.

Vrácení peněz: Prodávající vrátí kupujícímu všechny platby, které od něj obdržel (tj. cenu zboží včetně nákladů na dodání k kupujícímu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání). Peníze budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení kupujícího o odstoupení. Prodávající však není povinen vrátit peníze dříve, než obdrží vrácené zboží nebo než kupující prokáže, že zboží odeslal zpět – platí to, co nastane dříve. Vrácení platby proběhne stejným způsobem, jakým kupující platbu provedl (ledaže kupující výslovně souhlasil s jiným způsobem vrácení a nevzniknou tím další náklady).

Pokud kupující zvolil při nákupu dražší způsob doručení zboží (např. expresní službu) namísto nejlevnějšího standardního způsobu, prodávající vrátí kupujícímu náklady na dodání pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.

Smlouva o dárku: Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek (např. malý bonus k objednávce zdarma), je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že v případě odstoupení kupujícího od kupní smlouvy (ve 14denní lhůtě) pozbývá darovací smlouva účinnosti. Kupující je tedy v takovém případě povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.

Výjimky z práva na odstoupení: Právo na odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě se nevztahuje na určité druhy smluv uvedené v § 1837 občanského zákoníku. Zejména kupující nemůže odstoupit od smlouvy:

  • o dodávce zboží, které bylo vyrobeno nebo upraveno podle požadavků kupujícího (např. zakázková výroba, personalizovaný produkt);

  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu spotřeby;

  • o dodávce zboží, které bylo po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím;

  • o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů není vhodné vrátit po té, co jej kupující porušil (typicky potraviny nebo doplňky stravy s porušeným hygienickým obalem, kosmetika apod.). Poznámka: U potravin (včetně čajů) má spotřebitel právo na odstoupení, pokud jsou neotevřené; po otevření originálního obalu z hygienických důvodů odstoupit nelze.

Dále nelze odstoupit od smluv o dodávce zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů, pokud porušíte jejich původní obal, od dodávky novin, časopisů nebo periodik, a u dalších smluv uvedených v § 1837 OZ. Pokud si nejste jisti, zda na váš nákup právo odstoupit platí, kontaktujte prosím prodávajícího.

VIII. Práva z vadného plnění (reklamace zboží)
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá žádné vady a je v souladu s kupní smlouvou, zejména že:

  • má vlastnosti, které byly ujednány nebo které kupující mohl rozumně očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě prezentace prodávajícího (popř. výrobce);

  • hodí se k účelu, který prodávající u daného zboží uvádí, případně k účelu obvyklému pro takové zboží;

  • odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku či modelu (pokud byl jakost či design určeny podle vzorku);

  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a

  • vyhovuje požadavkům právních předpisů (např. splňuje zdravotní a bezpečnostní standardy).

Tato jakost při převzetí je zaručena zákonem. V případě, že by dodané zboží při převzetí uvedeným požadavkům nevyhovovalo, jedná se o vadu zboží, za kterou prodávající odpovídá. Projeví-li se vada na zboží do 12 měsíců od převzetí, má se za to (ze zákona), že zboží bylo vadné již při převzetí (pokud se neprokáže opak nebo nejedná-li se o povahu věci zjevně neslučitelné s touto domněnkou).

Zákonná doba pro uplatnění vad (záruka): Prodávající odpovídá za vady zboží, které se vyskytnou v době 24 měsícůod převzetí zboží kupujícím (pokud u konkrétního zboží není výslovně uvedena delší doba nebo pokud nejde o zboží použité, kde může být doba zkrácena na 12 měsíců). Tato 24měsíční doba představuje zákonnou lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění (tzv. záruční dobu) pro spotřebitele. U potravin a zboží s vyznačenou dobou minimální trvanlivostiprodávající odpovídá za to, že zboží bude vyhovovat požadavkům jakosti po tuto dobu – práva z vad lze uplatnit nejpozději do data minimální trvanlivosti uvedeného na obalu.

Zákonná odpovědnost za vady se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním ani na vady, o kterých kupující před převzetím věděl nebo je sám způsobil. U zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. U použitého zboží neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo při převzetí kupujícím.

Postup při reklamaci (uplatnění vad): Kupující by měl vadu zboží oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. Učiní tak nejlépe písemně (e-mailem) s popisem vady, případně s fotografiemi vady, a s uvedením požadavku na způsob řešení (např. opravu, výměnu, slevu…). Pro urychlení vyřízení je vhodné uvést také číslo objednávky nebo faktury či jiný doklad o koupi. Reklamované zboží následně kupující doručí prodávajícímu – buď osobně (po domluvě), nebo zasláním na adresu prodávajícího. Zboží by mělo být čisté a kompletní. Při zasílání zboží k reklamaci by měl kupující zvolit vhodné balení, aby nedošlo k dalšímu poškození při přepravě. Prodávající doporučuje nezasílat reklamované zboží na dobírku – taková zásilka nebude převzata.

Potvrzení reklamace: Prodávající po obdržení reklamace (vadného zboží či oznámení vady) vydá kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace (emailem), ve kterém uvede, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení kupující požaduje. Po přezkoumání zboží prodávající rozhodne o reklamaci (uznání či neuznání vady) a vyrozumí o tom kupujícího. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou písemně na delší lhůtě. Pokud uplyne 30denní lhůta pro vyřízení a prodávající kupujícího neinformoval o vyřízení, má kupující stejná práva, jako by šlo o vadu neodstranitelnou (tj. může odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu – viz níže).

Práva z vadného plnění (způsob vyřízení reklamace): Je-li reklamace oprávněná (uznaná):

  • Odstranitelná vada: Kupující má právo na bezplatné odstranění vady. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat dodání nového (bezvadného) zboží nebo výměnu součásti (jde-li vada jen na součásti). Pokud je odstranění vady (oprava či výměna) možné a neprodleně proveditelné, má prodávající právo zvolit způsob odstranění vady (opravou či výměnou) podle své úvahy tak, aby to bylo účinné a nezpůsobilo to kupujícímu značné obtíže.

  • Opakovaná nebo vícenásobná vada: V případě, že se stejná vada po opravě opakovaně vyskytne, nebo má zboží současně větší počet vad, má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz).

  • Neodstranitelná vada: Pokud vadu nelze odstranit (opravou ani výměnou za bezvadné zboží) nebo pokud prodávající není schopen zjednat nápravu v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, má kupující právo požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy (vrácení zaplacené částky).

  • Nevýznamná vada: Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, pokud vada zboží je nevýznamná (zanedbatelná). Má se za to, že vada není nevýznamná, pokud se prokáže opak (tj. dokud se neprokáže, že jde jen o drobnost nemající vliv na užívání). I při nevýznamné vadě však má kupující právo na opravu nebo slevu z ceny.

Náklady a lhůty reklamace: Prodávající vyřídí reklamaci v zákonné lhůtě (viz výše). Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (zejm. poštovné, které uhradil za zaslání reklamovaného zboží k prodávajícímu – o proplacení těchto nákladů požádejte a doložte je, prosím). Byla-li reklamace oprávněná, běh 24měsíční lhůty pro uplatnění vad se staví (pozastavuje) po dobu, kdy kupující nemohl zboží užívat pro vadu. Pokud došlo k výměně zboží za nové, nezačíná běžet nová 24měsíční lhůta, ale kupující má právo uplatnit vady po zbytek původní lhůty, minimálně však po dobu 3 měsíců od výměny (podle toho, co je pro něj výhodnější). Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o způsobu a datu vyřízení reklamace, případně o provedení opravy a době jejího trvání, nebo odůvodnění zamítnutí reklamace.

Zamítnutí reklamace: V případě, že je reklamace posouzena jako neoprávněná (např. vada vznikla nevhodným používáním nebo jde o běžné opotřebení), prodávající o tom kupujícího vyrozumí s odůvodněním. Neoprávněnou reklamaci může prodávající zamítnout. Kupující má v takovém případě možnost (po předchozí domluvě) si reklamované zboží opět vyzvednout nebo mu bude zasláno zpět na jeho náklady.

IX. Ochrana osobních údajů
Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje kupujícího poskytnuté v souvislosti s nákupem zboží (jméno, adresa, e-mail, telefon a případně další nezbytné údaje) v souladu s platnými právními předpisy, zejména nařízením GDPR (EU) 2016/679 a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

  • Účel zpracování: Osobní údaje kupujícího jsou zpracovávány především za účelem vyřízení objednávky a plnění kupní smlouvy – tj. k realizaci dodávky zboží, komunikaci ohledně objednávky, vystavení dokladu a případnému řešení reklamací. Poskytnutí údajů pro tyto účely je smluvním požadavkem – bez jejich poskytnutí nelze smlouvu uzavřít a plnit.

  • Další využití: Pokud kupující vytvoří uživatelský účet, jsou jeho osobní údaje zpracovávány také za účelem vedení tohoto účtu a usnadnění budoucích nákupů. Dále může prodávající zpracovávat kontaktní údaje kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení (newsletterů) o novinkách a akcích e-shopu, avšak pouze v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., o službách informační společnosti – tedy buď na základě souhlasu kupujícího se zasíláním novinek, nebo pokud se jedná o stávajícího zákazníka a týká se obdobného zboží, přičemž kupující má vždy možnost jednoduchým způsobem další zasílání odmítnout. Kupující může odběr newsletteru kdykoli zrušit kliknutím na odkaz pro odhlášení v každém e-mailu nebo kontaktováním prodávajícího.

  • Příjemci údajů: Prodávající předává osobní údaje kupujícího pouze nezbytným subjektům podílejícím se na vyřízení objednávky – zejména vybranému přepravci (např. Zásilkovna) v rozsahu: jméno, adresa, telefon, e-mail (pro účely doručení zásilky a informování o doručení), a případně poskytovateli platební brány (v případě online platby) v rozsahu nutném k provedení platby. Prodávající nepředává osobní údaje kupujícího žádným dalším třetím osobám pro jejich vlastní marketing či jiné účely.

  • Doba uchování: Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu nutnou k plnění smlouvy a uplatnění práv z ní (např. do uplynutí záruční doby), případně po dobu vyžadovanou právními předpisy pro archivaci účetních dokladů (faktury se dle zákona archivují 5 let od konce příslušného účetního období). V případě, že je zpracování založeno na souhlasu (např. u marketingových sdělení), trvá do odvolání souhlasu.

  • Práva kupujícího: Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu či doplnění nepřesných údajů, právo na výmaz osobních údajů nebo omezení zpracování (pokud již pominul účel nebo jsou zpracovávány neoprávněně), a dále právo vznést námitku proti zpracování či právo na přenositelnost údajů. Kupující má rovněž právo kdykoli odmítnout zasílání obchodních sdělení. Pro uplatnění svých práv může kupující kontaktovat prodávajícího na výše uvedených kontaktech. Pokud se domnívá, že zpracování jeho osobních údajů je nezákonné, má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

  • Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v samostatných Zásadách zpracování osobních údajů na webových stránkách e-shopu (odkaz v patičce webu).

X. Další práva a povinnosti smluvních stran

  • Autorská práva: Webové stránky e-shopu (texty, fotografie produktů, grafika) jsou chráněny autorským právem. Jakékoliv jejich užití třetími osobami (kopírování, šíření, úpravy) je bez souhlasu prodávajícího zakázáno.

  • Odpovědnost za provoz webu: Prodávající se snaží o správné fungování webového rozhraní obchodu. Nicméně nenese odpovědnost za případné technické chyby nebo dostupnost e-shopu způsobené zásahy třetích osob nebo vyšší mocí. Kupující nesmí při používání webu jednat tak, aby narušoval jeho provoz (např. kybernetickými útoky, využitím škodlivého softwaru apod.). V případě zjištění takového jednání může prodávající omezit či zablokovat přístup daného uživatele na web.

  • Kodexy chování: Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

  • Mimosoudní řešení sporů: Prodávající preferuje případné spory řešit přímo s kupujícím smírnou cestou. Pokud by však došlo ke sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má kupující (spotřebitel) právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Subjektem příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (ČOI). Návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu lze podat u ČOI (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, web: www.coi.cz). Platformu online řešení sporů (ODR) zřízenou Evropskou komisí je možné využít na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/ (slouží především pro řešení přeshraničních sporů online). Zahájení mimosoudního řešení sporu je pro spotřebitele bezplatné; v průběhu má spotřebitel právo kdykoli proces ukončit. Toto ustanovení nevylučuje možnost spotřebitele obrátit se se svým nárokem na soud.

XI. Závěrečná ustanovení

  • Governing Law: Kupní smlouva je uzavřena v českém jazyce a řídí se právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.). To platí i v případě, že kupující není občanem ČR. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů jeho země obvyklého pobytu dle nařízení Řím I (pokud by byla pro něj příznivější).

  • Oddělitelnost ustanovení: Pokud by se některé ustanovení těchto obchodních podmínek ukázalo jako neplatné či neúčinné, nemá to vliv na platnost a účinnost ustanovení ostatních. Namísto neplatného ustanovení se použije taková úprava, která co nejlépe odpovídá účelu původního sporného ustanovení a zákonné úpravě.

  • Změny podmínek: Prodávající je oprávněn obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit či doplnit. Nová verze obchodních podmínek bude zveřejněna na webu e-shopu a označena datem účinnosti. Pro konkrétní kupní smlouvu vždy platí znění obchodních podmínek účinné v datum uskutečnění objednávky, které kupující obdržel při potvrzení objednávky. Byla-li změna podmínek v neprospěch kupujícího, který má založen uživatelský účet, informuje jej prodávající e-mailem; kupující má v takovém případě právo svůj účet zrušit.

  • Účinnost: Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost a účinnost dnem 1. 8. 2025 a nahrazují předchozí znění obchodních podmínek. Podmínky zůstávají v platnosti ve znění uvedeném na webu ke dni uzavření smlouvy pro daný nákup.

Ve Volárně dne 1. srpna 2025